Una trobada per reflexionar sobre el present i el futur de l’envelliment actiu
El passat 25 de febrer, el Molt Honorable José Montilla Aguilera, expresident de la Generalitat de Catalunya, va visitar les instal·lacions de Conex Travessera en una jornada marcada per la proximitat, l’interès i el reconeixement a la tasca social de l’entitat.
Visita del M. H. Sr. José Montilla
Dimecres 29 de febrer al centre de Conex Travessera
La visita va començar amb un recorregut per les aules, on Montilla va saludar personalment professorat i alumnat, interessat a conèixer de prop el funcionament dels cursos i la diversitat d’activitats que es duen a terme al centre. Va estar interesat en coneixer, de prop, els projectes socials del centre, especialment, Cangur amic, Ediconex; preguntant sobre el seu funcionament, l’impacte en la vida quotidiana de les persones grans i els reptes que afronten.
Aixa mateix, van asistir a aquesta visita, els presidents de LLars compartides i FiraGran, van aportar la seva visió sobre les persones grans i els reptes que afronten a futur.
Aquest interès va donar peu a una reflexió més àmplia sobre la realitat social actual. Montilla va posar sobre la taula la preocupació per la solitud no desitjada, un fenomen creixent que afecta moltes persones grans i que, segons va remarcar, “no es pot combatre només amb tecnologia”. Va alertar que les xarxes socials i les noves eines digitals, tot i els seus avantatges, “de vegades fan que la persona deixi de funcionar com a persona”, reduint el contacte humà i debilitant els vincles comunitaris.
Un altre punt central de la seva intervenció va ser la dificultat de trobar voluntariat implicat, una realitat compartida per moltes entitats socials. Montilla va destacar la importància del voluntariat de Conex i va reconèixer la seva tasca com a “peça clau per mantenir viva la comunitat”. També va remarcar que les administracions no donen el suport suficient a projectes com Conex, tot i la seva contribució essencial al benestar col·lectiu.
En aquest context, va introduir la idea de la piràmide invertida, un concepte que descriu la situació demogràfica actual: cada vegada hi ha més persones grans i menys joves, un desequilibri que planteja reptes importants en l’àmbit social, sanitari i comunitari. Segons Montilla, iniciatives com Conex són “més necessàries que mai” i haurien de ser més conegudes i més presents al territori. Va afirmar que “el projecte Conex funciona, és útil i s’hauria d’expandir”.
La trobada va finalitzar amb un torn de preguntes dels socis i voluntaris de Conex, en què l’expresident va respondre amb proximitat i claredat, i amb l’entrega d’un obsequi institucional per part de Conex en agraïment a la seva visita i al seu interès per la tasca de l’entitat.
Una jornada que reforça el valor del projecte Conex i que convida a continuar treballant per un envelliment actiu, digne i comunitari.
Aixa mateix, van asistir a aquesta visita, els presidents de LLars compartides i FiraGran, van aportar la seva visió sobre les persones grans i els reptes que afronten a futur.
Aquest interès va donar peu a una reflexió més àmplia sobre la realitat social actual. Montilla va posar sobre la taula la preocupació per la solitud no desitjada, un fenomen creixent que afecta moltes persones grans i que, segons va remarcar, “no es pot combatre només amb tecnologia”. Va alertar que les xarxes socials i les noves eines digitals, tot i els seus avantatges, “de vegades fan que la persona deixi de funcionar com a persona”, reduint el contacte humà i debilitant els vincles comunitaris.
Un altre punt central de la seva intervenció va ser la dificultat de trobar voluntariat implicat, una realitat compartida per moltes entitats socials. Montilla va destacar la importància del voluntariat de Conex i va reconèixer la seva tasca com a “peça clau per mantenir viva la comunitat”. També va remarcar que les administracions no donen el suport suficient a projectes com Conex, tot i la seva contribució essencial al benestar col·lectiu.
En aquest context, va introduir la idea de la piràmide invertida, un concepte que descriu la situació demogràfica actual: cada vegada hi ha més persones grans i menys joves, un desequilibri que planteja reptes importants en l’àmbit social, sanitari i comunitari. Segons Montilla, iniciatives com Conex són “més necessàries que mai” i haurien de ser més conegudes i més presents al territori. Va afirmar que “el projecte Conex funciona, és útil i s’hauria d’expandir”.
La trobada va finalitzar amb un torn de preguntes dels socis i voluntaris de Conex, en què l’expresident va respondre amb proximitat i claredat, i amb l’entrega d’un obsequi institucional per part de Conex en agraïment a la seva visita i al seu interès per la tasca de l’entitat.
Una jornada que reforça el valor del projecte Conex i que convida a continuar treballant per un envelliment actiu, digne i comunitari.







